ABSTRACT ın TURKISH




Dijital dünyada, dijital pazarlama tüm dünyayı etkileyen yeni bir eğilim haline geldi. Dijital reklam panoları, mobil cihazlar, tabletler, akıllı telefonlar ve diğer birçok elektronik cihazla önemli bir dijital pazarlama platformu haline gelen İnternet pazarlama konseptleriyle dijital pazarlama trendi her geçen gün artmaktadır. Dijital pazarlama eğilimini yakından takip edenler sadece dijital tüketici olarak tanımlanan müşteriler değil, aynı zamanda pazara hâkim olmak isteyen ve dijital sistemin dünyadaki konumunu korumaya çalışan ticari sistemin lokomotifleridir.

Bu makale temel olarak dijital pazarlama ve geleneksel reklamcılık arasındaki farkı ve temanın yanı sıra dijital pazarlama süreçleri ve yöntemlerinin seçimi de dâhil olmak üzere mevcut önemini incelemektedir. Yapılan çalışmanın amacı, Sivil Havacılıkta dijital pazarlamanın etkinliğini ve pazarlamada kullanılan yöntemleri incelemek ve elde edilen veriler ışığında 'Sivil Havacılıkta Dijital Pazarlama' alanında veri kaynağı sağlamaktır. Araştırmamızda Türkiye'nin sivil havacılığının önde gelen şirketlerinden Pegasus, AnadoluJet ve Türk Hava Yolları'nın kullanıcı tercihlerini değerlendirmek için yapılan anket verileri analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Daha sonra araştırmamızda tartışılan kurumların SEO analizleri Google hizmetleri ve arama motoru optimizasyon araçlarıyla yapılmış ve sonuçlar da karşılaştırmalı olarak yorumlanmıştır.

Diğer tüm sektörlerde olduğu gibi sivil havacılık sektöründe de her marka / şirket kendi dijital pazarlama stratejisiyle ilerlemektedir. Projemizde ele alınan Türk Sivil Havacılığının önde gelen üç markası da dijital pazarlama ile etkileşim içinde çalışmaktadır. Analiz sonuçları ile projemizde adı geçen bu markaların dijital pazarlamanın gücü ve farkındalığının farkında olduklarını görüyoruz. Elde edilen analiz sonuçları marka bazında incelendiğinde, her bir marka için uygulanan dijital pazarlama stratejileri ve yöntemlerinde artıları veya eksileri olduğu tespit edilmiş ve ilgili alanlarda belirtilmiştir.

Dijital pazarlama stratejilerinin hangi markanın doğru kullanıldığına ve hangi markanın yanlış kullanıldığına dair kararından daha önemli olan konu, hangi markanın / şirketin daha verimli kullanıldığıdır.

Hem analiz sonuçlarında elde edilen veriler hem de anket sonuçlarındaki müşteri geri bildirimleri doğrultusunda, projemize dâhil olan markalardan hangilerinin daha verimli bir dijital pazarlama stratejisi izlediği açıkça görülmektedir. Her bir sonucun ayrıntılı açıklamaları ve değerlendirmeleri bu makalede yer almaktadır.

Bu çalışma sivil havacılık alanındaki büyük işletmelerin yanı sıra küçük işletmelerin dijital pazarlamayı iş planlarında bir strateji olarak başarılı bir şekilde benimsemelerine ve uygulamalarına ve dijital pazarlamanın rekabetçi pazardaki faydalarını tanımasına yardımcı olmaktadır.