ABSTRACT ın TURKISH
Dijital dünyada, dijital pazarlama tüm
dünyayı etkileyen yeni bir eğilim haline geldi. Dijital reklam panoları, mobil
cihazlar, tabletler, akıllı telefonlar ve diğer birçok elektronik cihazla
önemli bir dijital pazarlama platformu haline gelen İnternet pazarlama
konseptleriyle dijital pazarlama trendi her geçen gün artmaktadır. Dijital
pazarlama eğilimini yakından takip edenler sadece dijital tüketici olarak
tanımlanan müşteriler değil, aynı zamanda pazara hâkim olmak isteyen ve dijital
sistemin dünyadaki konumunu korumaya çalışan ticari sistemin lokomotifleridir.
Bu makale temel olarak dijital pazarlama ve
geleneksel reklamcılık arasındaki farkı ve temanın yanı sıra dijital pazarlama
süreçleri ve yöntemlerinin seçimi de dâhil olmak üzere mevcut önemini
incelemektedir. Yapılan çalışmanın amacı, Sivil Havacılıkta dijital
pazarlamanın etkinliğini ve pazarlamada kullanılan yöntemleri incelemek ve elde
edilen veriler ışığında 'Sivil Havacılıkta Dijital Pazarlama' alanında veri
kaynağı sağlamaktır. Araştırmamızda Türkiye'nin sivil havacılığının önde gelen
şirketlerinden Pegasus, AnadoluJet ve Türk Hava Yolları'nın kullanıcı
tercihlerini değerlendirmek için yapılan anket verileri analiz edilmiş ve
yorumlanmıştır. Daha sonra araştırmamızda tartışılan kurumların SEO analizleri
Google hizmetleri ve arama motoru optimizasyon araçlarıyla yapılmış ve sonuçlar
da karşılaştırmalı olarak yorumlanmıştır.
Diğer tüm sektörlerde olduğu gibi sivil
havacılık sektöründe de her marka / şirket kendi dijital pazarlama
stratejisiyle ilerlemektedir. Projemizde ele alınan Türk Sivil Havacılığının
önde gelen üç markası da dijital pazarlama ile etkileşim içinde çalışmaktadır.
Analiz sonuçları ile projemizde adı geçen bu markaların dijital pazarlamanın
gücü ve farkındalığının farkında olduklarını görüyoruz. Elde edilen analiz
sonuçları marka bazında incelendiğinde, her bir marka için uygulanan dijital
pazarlama stratejileri ve yöntemlerinde artıları veya eksileri olduğu tespit
edilmiş ve ilgili alanlarda belirtilmiştir.
Dijital pazarlama stratejilerinin hangi
markanın doğru kullanıldığına ve hangi markanın yanlış kullanıldığına dair
kararından daha önemli olan konu, hangi markanın / şirketin daha verimli
kullanıldığıdır.
Hem analiz sonuçlarında elde edilen veriler
hem de anket sonuçlarındaki müşteri geri bildirimleri doğrultusunda, projemize
dâhil olan markalardan hangilerinin daha verimli bir dijital pazarlama
stratejisi izlediği açıkça görülmektedir. Her bir sonucun ayrıntılı
açıklamaları ve değerlendirmeleri bu makalede yer almaktadır.
Bu çalışma sivil havacılık alanındaki büyük
işletmelerin yanı sıra küçük işletmelerin dijital pazarlamayı iş planlarında
bir strateji olarak başarılı bir şekilde benimsemelerine ve uygulamalarına ve
dijital pazarlamanın rekabetçi pazardaki faydalarını tanımasına yardımcı
olmaktadır.